Veelgestelde vragen
Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen aan FlexDirect. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!

Jouw salarisstrook en jaaropgave ontvang je per mail en kun je ook terugvinden in de Mijn FlexDirect omgeving.
Verkeersboetes worden automatisch verrekend en ingehouden op jouw loon. Je ontvangt per mail een kopie van de boete voor je eigen administratie. Betreft het een groot bedrag dan kunnen we een gespreide betaling aanbieden.
Als je in overleg met de opdrachtgever en jouw contactpersoon van FlexDirect vakantie opneemt, dan zie je dat terug op jouw salarisstrook van die betreffende periode. Deze worden dan net als je salaris op de donderdag in de week erna uitbetaald.
Wanneer je in een woning van FlexDirect woont dan houden we de huur wekelijks in op je loon. Je vindt dit terug op jouw loonstrook.
Nee, dit kan niet. Je werkt eerst een week en krijgt de donderdag ná jouw eerste gewerkte week jouw salaris gestort.
Ja, dat kan. Jij geeft zelf aan op welk IBAN jij jouw salaris uitbetaald wil krijgen. Hou er wel rekening mee dat bij een buitenlands rekeningnummer het langer kan duren voor jouw salaris is bijgeschreven dan wanneer je gebruik maakt van een Nederlands rekeningnummer.
Je krijgt voordat je aan het werk gaat van jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect te horen hoe jouw vervoer naar het werk geregeld wordt en of daarbij reiskosten zullen worden vergoed.
Als je denkt dat jouw uitbetaalde salaris niet klopt controleer je eerst jouw salarisstrook. Deze vind je in de Mijn FlexDirect omgeving of in je mailbox. Voor vragen kun je contact opnemen met de afdeling Backoffice voor verdere toelichting.
Heb je een nieuw bankrekeningnummer waar we jouw salaris op moeten uitbetalen, dan is het belangrijk dat je dit direct aan ons doorgeeft. Dit doe je door een mail te sturen naar jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect. Vergeet niet om in deze mail specifiek erbij te vermelden dat je akkoord geeft voor het wijzigen van het huidige bankrekeningnummer.
Iedere week vindt de uitbetaling van het salaris plaats op donderdag. Let op: dit is het salaris van de voorgaande week.
Wanneer jij jouw salaris ontvangt is afhankelijk van bij welke bank je bent aangesloten. Jouw salaris wordt betaald vanuit een Nederlandse bankrekening, dus kan het langer duren voor het salaris op jouw rekening staat als je gebruik maakt van een buitenlands rekeningnummer. Mocht je dit niet prettig vinden, dan kun je bij een Nederlandse bank een bankrekening openen.
Wanneer nationale feestdagen niet in het weekend vallen kan dit vertraging geven bij overschrijvingen.
Jouw vakantiegeld wordt iedere week tegelijk met jouw loon uitbetaald.
Wat jij gaat verdienen als je werkt via FlexDirect is afhankelijk van verschillende factoren. We betalen jou volgens de CAO van het bedrijf waar je werkt. Je verdient hetzelfde salaris als de andere medewerkers die daar werken in dezelfde functie en in dezelfde omstandigheden.
Van jouw brutosalaris worden uiteraard de wettelijke belastingen en premies nog ingehouden.
Voor meer informatie over jouw salaris kun je contact opnemen met jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect.
Conform wetgeving betalen wij binnen zes weken na je laatste gewerkte week de reserveringen uit die nog open staan.
Uiterlijk 6 weken na jouw laatste werkdag bij FlexDirect worden eventuele opgebouwde reserveringen aan jou uitbetaald. Eventuele openstaande boetes en achterstallige huur kunnen hiermee nog verrekend worden.
Op jouw loonstrook vind je informatie over de reserveringen van jouw vakantiedagen. Op de loonstrook zie je ook de opgenomen én uitbetaalde vakantie uren.
Als je verlof wil opnemen dan moet je dit op tijd aanvragen. Meestal ontvang je binnen één à twee werkdagen een antwoord van ons.
Het kan per bedrijf verschillen hoe de verlofaanvraag verloopt. Vraag jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect hoe dit op jouw werk geregeld is.
Verkeersboetes in Nederland zijn heel hoog in vergelijking met andere Europese landen. Ook wordt er in Nederland heel veel gecontroleerd op verkeersovertredingen. Let er dus op dat je je aan de verkeersregels en toegestane maximumsnelheid houdt!
Wanneer je een verkeersboete ontvangt wordt deze automatisch ingehouden op je loon. Je vindt een specificatie hiervan terug op jouw loonstrook.
Nee, dit is niet toegestaan.
Als je privé rijdt met een FlexDirect auto ga je bijtelling betalen aan de Belastingdienst. Dit wordt ingehouden op je loon. Per week mag je 100 km privé rijden op kosten van FlexDirect. Voor alles wat je meer privé rijdt betaal je € 0,21 per kilometer.
Ja, FlexDirect regelt het vervoer naar het werk. Afhankelijk van de afstand is dit met de fiets of met de auto.
Als je schade hebt aan jouw FlexDirect auto of er moet onderhoud worden gepleegd, neem dan contact op met kenneth@flexdirect.nl.
Een percentage van de catalogusprijs van de auto die je in gebruik krijgt, wordt bij je loon opgeteld. Over dat bedrag betaal je belasting. Het percentage wordt door de overheid vastgesteld aan de hand van de CO2 uitstoot van de auto, dus hoe schoner de auto, hoe lager het bijtellingspercentage.
Hoeveel je gaat werken is afhankelijk van het bedrijf waar jij werkzaam bent. Als je wil weten hoe dit voor jou specifiek zit kun je contact opnemen met jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect.
Dit is afhankelijk van het bedrijf waar jij voor werkt, maar in principe is dit bij vrijwel iedere opdrachtgever mogelijk. Aan de hand van de situatie en werkdruk worden hier keuzes over gemaakt. Neem contact op met jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect om de mogelijkheden te bespreken.
We zullen hier ons best voor doen, maar kunnen dat helaas niet garanderen.
Dit is afhankelijk van het bedrijf waar jij voor gaat werken. Het is per bedrijf verschillend welke voorschriften en eisen er gelden op gebied van werkkleding en werkschoenen.
Dit is afhankelijk van het type contract dat je hebt met FlexDirect én van de afspraken die zijn gemaakt met het bedrijf waar jij voor werkt.
Als er iets is wat niet goed gaat op je werk of als je ergens anders ontevreden over bent, dan willen we graag met jou in overleg om te kijken of we je kunnen helpen dit op te lossen. Mocht je toch besluiten om te stoppen met werken via FlexDirect, geef dit dan minimaal één week van tevoren aan bij jouw vaste contactpersoon.
In Nederland is het verboden om drugs te bezitten, te verkopen of te produceren. Bij FlexDirect hanteren we dan ook een zero tolerance beleid op het gebied van drugs. Zorg dat je bekend bent met de geldende regels op het gebied van drugs.
Meer weten over dit onderwerp? Lees het op de website van het Openbaar Ministerie.
Geef jouw adreswijziging door aan je vaste contactpersoon bij FlexDirect, dan zorgen wij ervoor dat het wordt aangepast in onze administratie.
Ja, in elke FlexDirect accommodatie is internet aanwezig.
Ja, als je geen eigen huisvesting hebt dan regelt FlexDirect dat voor je.
Ja, dat is uiteraard geen probleem. Geef dit duidelijk aan bij jouw contactpersoon van FlexDirect zodat we hier rekening mee kunnen houden.
Dat mag zeker! Geef wel je adres door aan jouw contactpersoon bij FlexDirect en vergeet niet om een adreswijziging aan ons door te geven als je besluit om te verhuizen.
Ja, de kamer blijft voor jou gereserveerd dus jij kan ook jouw spullen daar laten liggen. Tijdens je vakantie krijg je een korting van 50% op je huur.
Je betaalt huur vanaf jouw eerste werkdag.
Bij de meeste accommodaties van FlexDirect staat een grote groene container die om de week wordt geleegd. In de accommodatie is ook een afvalkalender aanwezig.
Als je problemen hebt met jouw huisgenoten neem je contact op met de facilitair coördinator. Je vindt zijn contactgegevens op de huisregels die in iedere accommodatie van FlexDirect hangen.
Gaat het om een ander probleem en kun je dit zelf niet oplossen? Neem dan contact op met de facilitair coördinator of mail naar kenneth@flexdirect.nl.
Neem zelf een hoofdkussen, dekbed en dekbedovertrek mee. Dit wordt niet door FlexDirect voor je geregeld.
FlexDirect biedt gezellige, comfortabele woningen in buurten waar je prettig kan wonen. We hebben woningen op diverse locaties in Nederland. In het merendeel van onze woningen kun je een éénpersoonskamer krijgen.
Het is uiteraard ook toegestaan om eigen huisvesting te regelen buiten FlexDirect om.
In elke accommodatie van FlexDirect vind je een overzicht van de huisregels.
In elke accommodatie van FlexDirect vind je een overzicht van de huisregels, waar ook de contactgegevens van de facilitair coördinator op vermeld zijn.
Wij verwachten van alle bewoners dat zij het huis en hun kamer zelf schoon houden.
Wat vervelend dat je ziek bent! In ons verzuimprotocol vind je alle informatie over ziekmelden en wat je moet doen tijdens jouw ziekte.
Wanneer je je ziekmeldt hanteren wij één wachtdag. Dit betekent dat de eerste dag van jouw ziekmelding niet uitbetaald wordt. Deze regeling wordt conform CAO toegepast.
Vanaf de tweede ziektedag ontvang je 90% van het salaris, gebaseerd op het gemiddeld aantal gewerkte uren van de afgelopen 13 weken.
Wanneer je je ziekmeldt hanteren wij één wachtdag. Dit betekent dat de eerste dag van jouw ziekmelding niet uitbetaald wordt. Deze regeling wordt conform CAO toegepast.
Vanaf de tweede ziektedag ontvang je 90% van het salaris, gebaseerd op het gemiddeld aantal gewerkte uren van de afgelopen 13 weken.
Je kan contact opnemen met de dichtstbijzijnde huisarts om een afspraak te maken als passant. Je hebt dan je verzekeringsnummer nodig.
Heb je hulp nodig? Neem dan contact op met jouw vaste contactpersoon bij FlexDirect. We helpen je graag!
Als je ziek bent en naar het buitenland wil om je daar bijvoorbeeld te laten behandelen, dan moet je vooraf om toestemming vragen aan jouw contactpersoon bij FlexDirect. Zonder toestemming vertrekken naar het buitenland terwijl je bent ziekgemeld heeft consequenties voor de betaling van jouw ziektegeld.
Als flexkracht ben je verplicht om een Nederlandse zorgverzekering af te sluiten wanneer je in Nederland werkzaam bent. Je hebt twee mogelijkheden om uit te kiezen:
- Zelf een zorgverzekering bij één van de Nederlandse zorgverzekeringsmaatschappijen afsluiten;
- Een zorgverzekering via FlexDirect waarvan wij de aanmelding voor je verzorgen.
Als je ervoor kiest om zelf een zorgverzekering af te sluiten dan hebben wij een kopie van jouw polis nodig. Zo weten we zeker dat je voldoet aan de in Nederland geldende regels en kunnen we je in geval van onwetendheid beschermen tegen een boete. Een eventuele verzekering die loopt via FlexDirect melden wij pas af wanneer je een kopie van jouw polis bij ons hebt aangeleverd.
De huisarts kan behandelingen voorschrijven en je bijvoorbeeld doorverwijzen naar een specialist. De bedrijfsarts adviseert over wat er mogelijk is m.b.t. de werkzaamheden die je wel kan uitvoeren tijdens je ziekte.
De WGA-premie is een onderdeel van de premie Werkhervattingskas. Dit is een premie die voor een gedeelte door FlexDirect wordt betaald en voor een gedeelte van jouw salaris wordt ingehouden.
Fijn dat je weer beter bent! Hoe je dit aan ons moeten laten weten vind je in het verzuimprotocol.